2012. december 24., hétfő

O mily orom...

Mar lassan egy hete tanitom a torok gyerkocoket (es felnotteket) a karacsonyrol. Ugyanis Trabzon, a muszlim Torokorszag legkonzervativabb varosa aligha nevezheto a kereszteny unnepek fellegvaranak. Mi tobb, teljes a kepzavar: a karacsonyfat ujev napjan allitjak, s a tulnyomo tobbseg 31-1-et jeloli meg a Karacsony napjakent. Szoval 'keresztes hadjaratom' soran (feltem is hogy valamelyik szulo verszemet kap hogy teritem a gyereket) fel sem tunt, hogy mibol fogok kimaradni 24.-en este.

A karacsony pont olyan mint a szerelem. Amig ateljuk, termeszetesnek vesszuk, es fel sem tunik; amint nelkuloznunk kell, egybol szemet szur a hianya.

Augusztus kozepen esedekes szulinapomat egyedul toltottem egy isztambuli hotelszobaban, betegen; de nem nagyon izgatott. 23. karacsonyomat viszont a csaladtol es magatol az unneptol messze toltom el, es meg magamat is megleptem, mennyire erzekenyen erint ez a pici kultura beli kulonbseg.

Szoval kezdodott a karacsony napi csoda ott, hogy a hetek ota megrendelt objetkivem pont ma erkezett meg. Ebben az esetben mutatta meg magat a karacsonytalansag egyetlen elonye: a posta idoben kezbesit, nincs torlodas. Orommamorban csomagoltam ki a kuldemenyt es gyerekkent rajongtam korbe (kollegaim es diakjaim nem kis meglepetesere) a tartalmat. Aztan mentem tanitani.

Az utolso dupla oram kozti szunetben aztan, ahogy az oramra neztem, belemhasitott hogy a csaladjaim most csomagoljak ki az ajandekokat, vigyorognak es csillagszoroznak. No meg, egyutt vannak.

Aztan eszembe jutott a mult evi Misis sztori, es le kellett ulnom. Kicsit elerzekenyultem na, de hamar erot vettem magamon, es gyorsan raneztem a bejovo uzeneteimre. Misitol jott, az o es Andris ajandeka, egy animalasra hasznalt programmal csinaltak nekem ajandekot, es csatolva kuldtek at.

Hat a francba a szulinapokkal, nevnapokkal... ujevvel es husvettal. Ahogy a majd' ures szobaban uldogelek es irom ezeket a sorokat, huszonharom evesen eloszor ertem meg igazan, miert papolt minden felnott az osszetartozas es a szeretet unneperol.

Most, hogy nincs: hianyzik.

De hogy ne keseredes szajizzel fejezzem be, nyugodjon meg mindenki, a modern technika vivmanyai lehetove tettek hogy eloben csodalhassam meg ahogy anyukam, Gergo es a kolkok zabaljak a bejglit, illetve ahogy edesapam, Kati es a ket lurko himbaljak a majonezes krumplit a kamera elott. Boldog Karacsonyt!

Mondta Peter es megevett egy pohar ribizlis joghurtot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése