2012. december 21., péntek

Talalkozas


Regi szep idok. Tessek ide klikkelni.

Irni vagy sirni.

Hideg van es sotet. Amilyennek a decembernek lennie kell. Egy fiatal fiuval kezdtem el beszelgetni a setanyon. Maganyosnak tunt.

Tehat mi is a problema?

- Tehat mi is a problema? Megint az utkereses, igaz?- a fiu megvonta a vallat. Unottan, kicsit sertetten.
- En is utaltam. De fiatal vagy meg. Most mit csinalsz?
- Tanitok.- valaszolt uresen.
- Irni szoktal meg?
- Ritkan. Nincs kedvem hozza.
- Mihez van?
- Elveszni valamiben.
- Es sikerul?
- Nem igazan.
- Mit probaltal eddig?
- Mindent. Az irast. A fotozast. Az olvasast. A zenet. A rajzolast. A filmkeszitest. A szerelmet. A cigit es a bort is. Soha nem tudtam beletemetni magam.
- Hulye vagy. Nem beletemetni kell magad, hanem megtalalni. Es lelegezni hagyni.
- Mindegy.- von vallat megint.
- Fiu, hulye vagy. Gorcsos, es hulye.
- No es? Legalabb valamiben otthonosan mozgok.
- Barataid?
- Nincsenek.
- Ugyan.
- Mondom.
- Szeretnek.
- De en eluldozom oket.
- Miert?
- Nem tudom en sem.
- Bizol meg  valamiben?
- Talan igen.- mintha elszegyellte volna magat.
- Mondd.
- A csaladban.
- Csaladban?
- Igen. Annyi idolt epitett nekem az elet es rombolt le, de a csalad meg mindig misztikus. Amiert megeri kuzdeni. Amiert megeri bizni. Es hinni.
- Bizz, fiu. De higgy meg inkabb. Mert a celtalan bolyongas mindennel rosszabb.
- Kosz a tippet.- mondta, majd sarkon fordult es lassan elballagott. A sotet ej hamar elnyelte, de sokaig hallgattam lepteinek tompa zajat. Szerettem volna elmondani neki, hogy vegtere is, nem rossz ember; csupan nem ember meg. Csak nyugos gyerek. Felnoni pedig turelemmel kell.
A turelem pedig egyikonk erenye sem volt.

Tehat... mi is a problema?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése