2012. november 14., szerda

Majusban

Most hogy biztossa valik a szamuzetesem az elkovetkezendo fel evre, elhataroztam, osszegyujtom gondolataimat. Jo otlet volt-e, mi tortent azota, es merre tartok. Van egy szep kemenyfedeles naplom, de most lusta vagyok elovenni; szoval most verbeli naplobejegyzes kovetkezik. A fene vigye el, ekezetek nelkul mar megint.

Szoval lassan harom honapja tengetem napjaimat Torokorszag legcsapadekosabb, Debrecen meretu varosaban, Erasmus kuldetesem egykori helyszinen. Rossz omenek kozepette hagytam el kis hazamat: a beteg fogam csak nem akart meggyogyulni (egeszen a mai napig), Nalan pedig mar pellengerre allitotta az amugy -valljuk be ferfiasan- igencsak remenytelen kapcsolatunkat. Igy erkeztem Isztambulba, ahol eletem legszarabb szulinapjat egy autobusz-allomas hotelszobajaban, lazasan fekve toltottem.

Huszonharom ev tapasztalataval tertem vissza a jo oreg torok Los Angelesbe. Innentol lejtmenet: Nalan rovidesen dob, a fogam kinoz, vertigo, es minden egyeb nyalanksag. Na de alljunk meg egy szora. Akkor miert is jottem ide?

Volt egy teoriam, hogy az egyetemi evek lustasaga csak ugy gyozheto le, ha szigoru es faraszto napirendet szervezek magamnak, pont mint amilyen az altalanos es kozepiskola alatt volt. Jelentem, tevedtem.

Alapveto problema az alvas, illetve annak hianya. Nekem nyolc ora is eleg (a ketelkedo kozeli ismerosoknek uzenem, igen,eleg), de ejjel ketto elott nem akarok es nem is tudok elaludni, ez pedig a reggeli koran kelest megoli. Edes egri delutanok, amikor szinte sotetben keltem ki az agybol...

Mielott elkonyvelnetek a lustasag szimbolumanak, hadd magyarazzam ki magam.

A reggeli orak nekem mindig az alvas orai. Ertsd: tok mindegy hogy talpon vagyok-e es dolgozom, vagy a takaro alatt horkolok, az agyam helye- kozel ugyanazon a fordulatszamon porog, es porog is egeszen del-egy-ketto ora magassagaig. A delutan a felkeles, csipatol homalyositott latas es kabult dulongeles ideje. Ha dolgozom, ilyenkor mar tomondatoknal kicsit bonyolultabban kommunikalok, es ha megszurnak egy gombostuvel, jo esellyel reagalok is ra. A keso delutani orakban aktivizalodok, ez tart nagyjabol ejfelig. Ekkor kezdodik a kedvenc napszakom: az iras, alkoholtol vakulas, vilagmegvalto beszelgetesek es hasonlo magasztos dolgok orai ezek.

A problema pedig nyilvan az, hogy a megalmodott napirendemet akarhogy is csurom-csavarom, a fent vazolt idealis szitu egyszeruen kivitelezhetetlen. Ez a megallapitas pedig elvezet oda, hogy...

Ironak lenni tok jo dolog. Naphosszat alvas, keson keles, ejszakaba nyulo hancurozas, majd a pihent agy tornaztatasa par sorral, oldallal.

Fuj, most nyilvan sokan gyulolkodnek hogy ilyesmire vagyok, de kerem szepen, nulla szabadnappal majus vegeig, heti hat nap munkanappal egy magamfajta almodozo nyilvan csak panaszkodni tud.

No, egy huszarvagassal hadd folytassam a beszamolot.

A diakok nagy resze piszok gazdag csaladbol jott, ezert nem meglepo, hogy mindenki, ismetlem mindenki iPaddel, iPoddal, iPhonne-nal stbvel maszkal Lacoste cuccokban. Ez onmagaban nem jelent semmit, de amikor az egyik anyuka meghiv az ettermukbe, akkor erzem igazan hogy hova is kerultem. Eleg fancy minden, sot masnap a varos legjobb orvosa (igen, o is diak itt) meghiv ugyanebbe az etterembe, egy kozos vacsorara a Trabzonspor egyik nagyagyujaval, Alanzinhoval meg meg par emberrel. Olyan jol osszehaverkodunk, hogy megigeri, a brazil baratnojet elkuldi a speaking class-embe (-re?), s meghiv a zartkapus edzeseikre. Ja, meccsre is ha akarok. VIP box...
Igy festettunk aznap este, a ket srac mellettem PhD hallgato az orszag legjobb egyetemerol (radiologusok asszem), kozeputt jomagam, majd a Hires Focista es baratnoje.



Szoval amilyen szanalmasan festem le trabzoni letem, talan legszerencsesebb honapjaimat elem ugy, hogy eszre sem akarom venni.

Vegul a tervekrol... eredetileg a torok nyelv elsajatitasa, majd MA-ra jelentkezes lett volna a cel. Most azonban negy variaciom van:

- Majusban haza, dolgozni nyaron, majd elstoppolni Nepalig
- Majusban haza, dolgozni nyaron, majd allaskerese otthon es lehorgonyzas a Balaton partjan
- Majusban haza, es semmit nem csinalni, mert addigra kiadjak a felkesz konyvem
- Majusban haza, szembesulni a szornyu igazsaggal miszerint a diplomam mit sem er, s a diakhitel megfojt; a fenti harom pont egyikenek kivalasztasa gondatlan merlegeles utan

Majd szolok majusban.

2 megjegyzés:

  1. A negyedik a sanszos, majd a másodikat akarom. Bár állásra a Balaton mellett nem lesz túl sok lehetőség.
    Ezek szerint májusig nem örvendeztetsz meg minket újabb tervekkel?

    VálaszTörlés