2012. április 23., hétfő

Forrás

Lassan két éve, hogy két kollegina (bocsánat, utálom a szót, de ez a legjobb gyűjtőnév most) is bőszen ajánlgatja a Forrás c. filmet. Viki, mert szeretem a sci-fiket és Alma, mert szeretem Rachel Weiszt. Hölgyeim, köszönöm a noszogatást, most végre megnéztem; vélemény, filozofálgatás.

A forrás jó film. A legjobb benne az, hogy hagyja a nézőt gondolkodni, kibogozni a történet kusza fonalait. Néha talán túl szirupos is, és épphogy súrolja a túlcsordulás határát, bár nekem Pete Jackson Komfortos Mennyországa is tetszett...

Mi a különleges egy kopasz, fához suttogó Hugh Jackmanben, meg egy könnyes szemű Rachel Weiszben? Drámából Amerika már túl sokat is kreált, de most mégis tud újat mutatni. Még ha a történet kerete nem is nóvum, olyan atmoszférája van a Forrásnak, ami leülteti a nézőt... Nincs is kedvem kritikát írni róla. Szép, és kész.Clint Mansell a Rekviem egy álomértban már bizonyított, most is telitalálat:


Felbuzdulva az eredetiségén, gyors pillantást vetettem a rendező várható filmjeire:

The Wolverin
Robocop
Noah

És el is pattant a hócipőm, betelt a cérna, és elszakadt a húr. Ostoba rendezők, csináljátok meg az ikszedik folytatást, remake-et, mert többre nem telik sem a tehetségetekből sem az egyéniségetekből. De hagyjátok már meg nekünk azokat, akik még szeretnének mozit is csinálni, nem csak pénzt.

Jöhet a Forrás 2. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése